Tuesday 29 March 2011

Jordánia: Petra

Azt hiszem ha kimondjuk azt, hogy Jordánia, akkor mindenkinek Petra jut eszébe - az elhagyatott város - na de hogy is van ez?
Petra tényleg a leglátogatotabb hely Jordániában, meg is van az ára: több mint 50 euró a beugró/fő 1 napra, viszont a második nap csak 5 euróba kerül, és ez úgy, hogy van szállás a városban, másként 90 euró körüli az egy napi jegy!

Amint már megszoktuk, itt is a hegy tetejéről indultunk lefelé gyalogszerrel, de lehetett lovagolni és szekerezni is!
Majd az aránylag széles út elkezdett keskenyedni és egy szurdokba rohant - követtük!
Néha féklre kellett vonulni a gyors szekerek elől, melyek elfáradt turistákat hoztak - vittek! Két oldalt a falban vízvezető árkok vannak vésve, úgy nyak magasságában - jó kis látvány!
Kanyar balra, kanyar jobbra és egyszer csak megpillantottuk a már ismerős epületet amit Petrával azonosítanak: A kincstárat.
A kincstár előtt fordulnak meg a szekerek és lovak, innen meg már csak teveháton lehet tovább közlekedni, vagy természetesen gyalog! Szerencsére sok a jó kövér, fehér turista, akik alíg bírnak menni, így nincs más választásuk, mint igénybe venni a fent említett lehetőségeket!

Ahogy a kanyonon átmentünk, megnyílt a tér, persze úgy a csecse-becse árusok is rendesen elleptek, de a fárdt turista megpihenhet, hűsűlhet valamelyik improvizált vendéglőben, ehet-ihat amennyi csak belefér! Mi viszont inkább nekiugrottunk a baloldali hegynek, hogy megnézzük a két obelisk-et és az áldozati helyet! Nem annyira a hely mint a kilátás volt fantasztikus!
- photo: A. Eduárd -
A sziklák színei lenyügözőek - a nap folyamán árnyalati külömbségek észlelhetők, sőt vannak olyan helyek is amelyekről el lehetne hinni, hogy emberi kéz alkotása...
Ime az első leányzó aki be merte vállalni a fényképeszkedést! Ő 20 éves hajadon! :)
Jobb oldalon látható az egyik obelisk. Szembe a szikla mely alatt van a rés (amugy az egy sátor a szikla előtt) az a fennebb említett áldozati hely!
- photo: K. Boti -
Csoportos siesta! Az áldozati hegyen pihentettük kicsit Európai csontjainkat!

A lenti video is az ádozati hegyről készült. A kezdő képen látható a szemközti völgy (a lenti képen is látható). A jobbra látható barlangok a mai napig lakott a beduinok által! A balra levőket kiürítették és a filmen látható távoli falucskába költöztették, hogy a turisták zavartalanul járhassák körbe e nemzeti csodát.
A jobblodali két csúcs mögött található a kolostor - de oda csak másnap mentünk át!
A lenti út mentén vannak az árusok és a vendéglők. Az út jobboldali vége bemegy a kanyonba, elmegy a kincstár melett és a Petra városában ér véget!

Érdekes volt még számomra, hogy mire leértünk, már nem voltak bent turisták, így aztán nagyon kihalt volt az egész - meg kell hagyni, elég jesztő! :)
Újbol szembesülni kellett sajnos a magas árakkal - egy kétszemélyes szoba 35 euró volt - szerencsére egy Fülöp-szigeteki csajszi volt a recepciós és kiegyeztünk 40 euróba úgy, hogy mind az 5-en 1 szobába mentünk! "Jó emberek..."
Másnap már tudtuk hová akarunk menni, így aztán céltudatosan rohantunk neki az ismeretlennek! Az út felfelé nagyon könnyű volt, hisz teljesen ki van építve! Az egyetlen kihivást a felfelé okozta! :) Viszont nagyon egyedi és különleges volt az a felfelé!
És íme a kolostor! A távolban halványan látszik az áldozati hegy ahol az előző nap voltunk. Szeretik elnevezni épületeiket, de igazából ezek mind sírkamrák voltak. Bent egy nagy terem található, ami messze nem akkora mint az épület!
- photo: A. Eduárd -
És a kolostor úgy, hogy néhany turista is rajta van - gigantikus, igaz?