Tuesday 29 March 2011

Jordánia: Dana rezervátum


Dél volt már, mikor megérkeztünk a rezervátumba. Gyorsan kerestünk szállást majd elbaktattunk a turist center-hez belépőért.
- photo: B. Ferenc -
Balrol látható a Dana falu. Ott kerestünk szállást és onnan indult az expedicíonk is. Igazából itt tudatosodott bennem, hogy Jordániában a turista jó fejőstehén! Közel 9 eurót kértek belépőt egy olyan helyre ahol nálunk ingyen sétálsz... El is vesztettem kissé fejem és egy kis veszekedés után öcsém diákigazolványával bementünk mindannyian fél áron... - photo: A. Eduárd -
A látvány tényleg lenyűgöző volt - meredek falak a völgy szélén. Először találkoztam a homokkő fogalmával - olyan könnyű mászkálni rajta - jól tapad a cipő rajta! Egy közel 6 órás út melyre a 3l víz nagyon kevésnek bizonyult. 5-én hamar a végére értünk, vége felé csak 1-1 kortyot volt szabad fogyasztani - kissé túlélési hangulata lett a végére a túrának! :)
- photo: A. Eduárd -

Útra készen! A völgy 4 féle klímatípust is tartalmaz: mediterrán, iráni, Szahara sivatagi és szudáni. Hogy melyik pontosan mi, azt nem tudom, de minél lennebb mentünk, annál melegebb volt! Ahogy leereszkedtünk a völgybe rögtön le is tértünk az ösvényről és bementünk az első jobboldali völgybe!
- photo: B. Ferenc -
Kellemes érzés volt a sziklák árnyékába menekülni a nap sugaraitól, főleg, hogy a sok forma és benne a lyukak folyamatosan mindenféle ábrázatokat tártak elénk! Bármerre néztem mindenhol volt legalább egy szempár mely visszanézett rám!
- photo: K. Boti -
Arcok, fejek vagy teljes emberi alakok - és a saját gépemben az elemek le voltak merülve :(
- photo: K. Boti -
Az állatvilágot néhány madár, 3 ezerlábú...
- photo: K. Boti -
... és egy kityó képviselte. Mondjuk az utobbitól azért megjedtem rendesen - szerencsére ő is, és mikor láttam, hogy a másik irányba iszkol, szóltam hamar a többieknek, hogy "üssenek" egy képet!
- photo: A. Eduárd -
Éjszaka picit megfáztunk, ugyanis egy nagyobb szobában aludtunk hálózsákjainkban 4 euróért/fő. Igaz, hogy a 0,25l-es cola 1 euró-ért is jól kelt! :)
- photo: K. Boti -
Dana falú. Középen a távolban van egy magasabb épület, az a Tower Hotel - az volt a szálláshelyünk!

No comments: