Wednesday 5 May 2010

Marrakesh

Az ut Marokkoba Madridon vezetett at, tobb mint 4 orat repultunk Kolozsvarrol Madridba... eszmeletlen :( Na de Madridba kimereszkedtunk (metro 2Eur/utazas) - lattunk nehany erdekesseget - ez itt a Kiraly kastely... szep ido volt, csak szeles :)

A napfelkelte a Foldkozi tengeren... itt mar en is ebredeztem es azon gondolkodtunk, mit fogunk ma Marrakeshbe megnezni... igy utolga... annyi mindent latunk, de szinte semmit a tervezettbol :)
A varoskozpontot korulvevo fal... allitolag 16km hosszu... huha, sosem hittem volna... de maig megvan a hatarozott celja: Elzarja a szegeny kozpontot a gazdag kulvarostol! Amig a kozpontba pl. a szallas 5-20Eur kozott van, addig a varfalakon kivul 40Eurnal kezdodik...
A Koutoubia Mosque. Jol kinez de engem jobban megfogotak a narancsfak, melyek az ut szelen termo gyumorcseivel kapraztattak (kovetkezo kep)
Na errol beszeltem - es tele van veluk az egesz varos. 0.3Eur egy pohar frissen csavart narancsle... annyira edesm hogy olyan minta cukroznak - persze nem, csak itt van ideje megerni :)

A vonatallomas - siman elmenne repernek is - nagyon cucc - hirtelen a Baneasa-i repter jut eszembe :) Jo kontraszt lenne...
En couscous-t ettem, barany hussal...
Edu pedig Tajine evett - igy azt hiszem a ket nemzeti kaja kipipalva :) Na de azert meg megkostolunk egy-ket erdekesseget...
Na ez kellemetlen volt - meg most is kiraz a hideg... mire eszre vettem volna, a tag mar a nyakamba is rakta... meg sem mertem mozdulni nehogy harapasra batoritsam - es nagyon fura az erintese! Blah... A csucs meg az, hogy rogton 20 Eurot kertek a fotoert! adtam 1.5-t is huztunk onnan... ne ez egy eletre eleg volt a kigyokbol!

Na igy nez ki egy szeker ahol frisen csavart gyumolcslet arulnak - olyan jo szines! Amugy ez jellemzo ere a helyre - jo szines!

A cicak meg nagyszeruen elnek! :P

Es eljott a varva vart este... csomo arus, fantasztikus asztalok/teritekek, es mindenki a baratunk lett volna, csak uljunk le! Aztan le is ultunk es jott is a meglepi :) Az, hogy nem tudnak szamolni, az meg elmegy, de a kaja ize is olyan osszedobott volt, es mint utolag kiderult - mazlistak is vagyunk, hogy a kovetkezo napot nem a WC-n toltottuk... kar lett volna!
En szeretem a hust - de azert ez igy tulzas... es milyen gusztan ettek ugy a helyiek mint a turistak! Na de az utolso kepre felmentunk egy teraszra, ahol Eduval megittunk 1-1 uditot (2eur/db) de a kep azt hiszem megerte:
Igaz? A foter este!




Egy kis hangulat a helyi kavalkadbol!

1 comment:

Babó said...

Orvendek nektek hogy szerencsesen megerkeztetek.Szuper helyen jartok.Meg rakjatok fel sok-sok kepet hogy mi is elvezhessuk itthonrol.Udv nektek szekelyfoldrol.